Kobieta i kettlebell

Corssfit we własnym domu

Kobieta i kettlebell

Coraz popularniejsza forma treningu siłowo-wydolnościowego, czyli crossfit wcale nie musi być propagowana jedynie w profesjonalnych klubach. Każdy z was w swoim domu może bez większego problemu rozpocząć takie treningi. Nie trzeba mieć nawet sprzętu (chociaż dziś jeden polecę szczególnie). Jak wiecie crossfit czerpie z różnych dyscyplin. Jest w nim zarówno dwubój olimpijski jak i aerobik, kalistenika oraz trójbój siłowy.

Kalistenika i aerobik = tani sposób na trening

Najtańszym sposobem na trening w domu jest połączenie kalisteniki z intensywnym aerobikiem. Poniżej znajdziecie przykładowe połączenie ćwiczeń dla osoby początkującej. Od wieków wykorzystanie ciężaru ciała daje efekty siłowe oraz masowe ludziom na całym świecie. Sportowcy złotych lat siły, czyli 20-40 lat w okresie wojny udowadniali, że ćwicząc jedynie z wagą swojego ciała można być niezwykle silnym przy podnoszeniu ciężkich rzeczy. Nie ma lepszych ćwiczeń na plecy jak podciągania. Królem w rozwoju barków są pompki w staniu na rękach a klatki tradycyjne pompki na podłodze. Jeżeli uważacie, że są to ćwiczenia dla „dziewczyn” wypróbujcie ich cięższych wersji jednorącz.

15 minutowy trening dla osoby początkującej

  1. Pompki tradycyjne na podłodze

  2. Wykroki chodzone lub w miejscu

  3. Naprzemienne unoszenie ręki i nogi w pozycji deski

Ćwiczenia wykonywać jedno po drugim w ilości 10-15 powtórzeń. Pamiętajcie o rozgrzewce oraz rozciąganiu po skończonym wysiłku. Ilość serii dla początkujących 4-5. Z czasem można łączyć ze sobą nawet 4 ćwiczenia.

Kettlebell wybawieniem współczesnego crossfitu

Hantle oraz sztangi wymyślono dosyć wcześnie. Znacznie starszym narzędziem do treningu były odważniki kulowe uznawane jeszcze niedawno za bardzo archaiczne. Teraz wracają do łask i stają się niezwykle skutecznym narzędziem do spalania tkanki tłuszczowej oraz wyrabiania sprawności. W rosyjskiej armii oraz na zawodach „gierowników” stosuje się tylko 3 stopnie wagowe kettlebell. Są nimi 16, 32 oraz 48 kilogramów. Te ostatnie to wyzwanie dla wielu współczesnych kulturystów i mężczyzn. Najmniejsze 16kg nadają się dla początkujących a nawet zaawansowanych osób chcących trenować wytrzymałość, spalać tkankę tłuszczową i zyskać trochę więcej mięśni. Jednak to 32kg pozwalają na największe korzyści siłowe i masowe. W sklepach sportowych kupicie także znacznie mniejsze kettlebell ważące już4 kilogramy. Od siebie polecam zestaw oparty o 16 kg, 20 kg oraz 24 kg odważników. Te trzy ciężary wystarczą wam przynajmniej na rok regularnych treningów i rozwoju pod różnymi kątami. Odważniki kulowe mają jedną znaczącą wadę. Jest to cena, która nieadekwatnie przekracza cenę żeliwa lub sali w standardowych talerzach na sztangę. Gdy za 10kg obciążenia do sztangi zapłacicie 50-60złotych kettlebelll będzie kosztował 80-100zł.

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.