Dlaczego powinieneś uważać na owoce?

Słodkie, pełne witamin, błonnika oraz zwykle oparte o fruktozę – tak można zdefiniować owoce. Dietetycy polecają spożywanie przynajmniej 4 porcji owoców i warzyw dziennie. Nie oznacza to, że powinniśmy jeść jabłka czy mandarynki do każdego posiłku. Wystarczy, że owoce pojawią się raz w ciągu dnia. Ludzie nie zdają sobie sprawy z tego, że owoce mogą być niebezpiecznym produktem spożywczym, gdy spożyjemy je w nadmiarze lub o złej porze w ciągu dnia.

Żadnych owoców po godzinie 16!

Wątroba to bardzo ważny organ, od którego zależy nasze zdrowie. Od rana do godziny 16-17:00 jego działanie jest bardzo intensywne. Natomiast im bliżej nocy (zachodu słońca) tym jej działanie zaczyna być spowolnione. Jest kilka szczególnie obciążających wątrobę substancji. Pierwsza jest alkohol a drugą fruktoza. Obie mogą wywołać marskość wątroby przy nadmiernym spożyciu. Jednak w przypadku owoców, nadmierne spożycie liczy się od godziny 16-17 w górę. Spożywanie owoców do popołudnia działa pozytywnie, pod warunkiem, że nie mamy cukrzycy lub jakiejś choroby pasożytniczej.

borówki
źródło: https://pixabay.com/

Pasożyty w jelitach i krwi

Cukier to energia również dla wszystkich czynników chorobotwórczych. Złe bakterie chętnie skorzystają z fruktozy znajdującej się w jabłkach, sokach, miodzie, a nawet przetworach i suszonych owocach. Borelioza oraz inne choroby zakaźne wywołane bakteriami mogą stać się bardzo niebezpieczne dla życia i zdrowa, gdy ilość energii pozyskiwanej z cukrów prostych, a także złożonych będzie wysoka. Jelita, które mają własne pożyteczne bakterie, mogą zostać poważnie uszkodzone przez złe frakcje bakterii, gdy spożycie fruktozy będzie zbyt wysokie.

Nie wszystkie owoce składają się z fruktozy

Fruktoza nie jest sprawcą całego zła na świecie, niemniej jednak należy ją ograniczyć. Nie wszystkie owoce mają w składzie fruktozę. Niektóre z nich mają jej bardzo niewiele. Truskawki i inne małe owoce zrywane z krzewów w sezonie wakacyjnym są znacznie zdrowsze niż jabłka pełne cukru. Banany na przykład posiadają przeważającą ilość skrobi, a awokado opiera się przede wszystkim na tłuszczach nasyconych. W przypadku nietolerancji fruktozy możemy sięgnąć również po cytrusy i dojrzałe kiwi oraz jagody.

Owoce nie są produktem spożywczym, który można jeść bezkarnie, kiedy chcemy i w dowolnej ilości. Oprócz wartościowych witamin i minerałów mają w sobie fruktozę, która niewiele różni się od białego cukru, którego tak się boimy.

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.