Gotuj na parze i nie daj się chorobom

Gotowanie nie jest trudne. Mistrzostwo szefa kuchni to co innego niż wykonanie posiłków dla siebie i rodziny. Każdy może gotować smacznie przy minimum spędzania czasu w kuchni. Wystarczy zacząć propagować gotowanie na parze w garnkach lub parowarze. Smażenie, pieczenie czy nawet grillowanie nie ma startu do pary wodnej, która jako jedyna jest w pełni zdrowa niezależnie od rodzaju jedzenia jaki chcemy przyrządzić.

Minimum czasu, maksimum smaku

gotowanie
11 źródło: https://pixabay.com/pl/

Człowiek uwielbia utrudniać sobie życie i narzekać, że coś jest nie tak. Gdy kupiłem moim rodzicom naczynia do gotowania na parze przez około miesiąc stały nietknięte. Dopiero gdy przyjechałem do nich i ugotowałem im mięso z warzywami i kaszą spędzając w samej kuchni kilka minut, mama przekonała się, że faktycznie jest to idealna metoda by oszczędzić czas. Jest też dużo bezpieczniej ze względu na A co ze smakiem? Na początku może być dziwnie. Niektórzy mogą być zaskoczeni smakiem warzyw. Brokuły oraz inne „twarde” warzywa przygotowane na parze mogą lekko zmienić kolor i smakować inaczej niż zwykle.

Zachowujemy mikroelementy

Ile tracimy witamin oraz minerałów podczas smażenia? Trudno to wyliczyć, ale jest to około połowa wartości początkowej. To samo tyczy się gotowania oraz pieczenia. Jeżeli niezrozumiałe jest dla Ciebie, dlaczego naczynia do gotowania na parze są zdrowsze od innych metod gotowania dam Ci pewien przykład. Płynąc łódką w ubraniu jesteś suchy. Zacznie padać deszcz, możesz co najwyżej zmoknąć, ale zawartość twoich kieszeni oraz twoja skóra jest bezpieczna. Natomiast gdy wypadniesz z łódki do wody stajesz się mokry i istnieje niemałe prawdopodobieństwo, że z twoich kieszeni wypadnie portfel lub telefon. Te rzeczy są naszymi mikroelementami. Gotowanie w wodzie lub na oleju sprawia, że nasze niewielkie mikroelementy uciekają z jedzenia. Natomiast naczynia do gotowania na parze korzystając z ciepłej pary wodnej oddziałują jedynie na strukturę jedzenia. Nasycają je wodą lub tą wodę usuwają pozostawiając witaminy i minerały nietknięte.

Naczynia do gotowania na parze wyglądają jak zwykły garnek. Ich cechą charakterystyczną są małe dziurki u spodu oraz wygodny profil pozwalający nakładać je jedno na drugie. Zresztą sami spójrzcie: http://www.philipiaknaczynia.pl/produkty,3,51

Pin It

Warto zobaczyć

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.