Jazda na nartach – sposób na zimowy wypoczynek

Ruch na świeżym powietrzu, bezpośredni kontakt z przyrodą oraz niesamowite poczucie wolności sprawiają, że jazda na nartach należy do grupy najprzyjemniejszych form aktywności fizycznej. W Polsce tzw. „biegówki” zyskały ogromną popularność dzięki… Justynie Kowalczyk, znakomitej mistrzyni i multimedalistki.

Zdrowa jazda na nartach

 

Jazda na nartach stanowi świetny sposób na poprawę kondycji, a przede wszystkim zrzucenie zbędnych kilogramów. Spokojny „bieg” przez godzinę, podczas którego człowiek angażuje zdecydowaną większość swoich mięśni (zwłaszcza ud i pośladków), pozwala spalić aż 700-800 kcal! Intensywny wysiłek na świeżym powietrzu nie tylko przyspiesza rytm serca, usprawniając krążenie krwi, ale również dotlenia cały organizm, poprawiając jego wydolność. Jazda na nartach jest w pełni bezpieczna dla stawów, dzięki specyficznej konstrukcji nart, które są długie i lekko wygięte, dzięki czemu nacisk rozkłada się na większą powierzchnię, a nie tylko stopy i kolana. Przygodę z „biegówkami” mogą więc rozpocząć bez jakichkolwiek obaw nawet osoby starsze, z nadwagą czy słabszą kondycją. Jazda na nartach, wbrew pozorom i powszechnym opiniom, jest bowiem bardzo prosta i intuicyjna, oparta na naturalnym, posuwistym kroku (zwanym klasycznym).

Alternatywa dla innych dyscyplin sportowych

 

Systematyczna jazda na nartach stanowi doskonałą alternatywę dla biegania, żmudnych ćwiczeń na siłowni lub pod okiem doświadczonego i wymagającego trenera. Istnieje możliwość jazdy również w zamkniętych halach, ale najwięcej radości i przyjemności dostarcza jazda na górskich stokach. Krystaliczne powietrze oraz porządna dawka ruchu eliminują stres i wyzwalają produkcję serotoniny – hormonu szczęścia. Jazda na nartach stanowi również doskonałą okazję, aby spędzić wspólnie czas z bliskimi lub grupą przyjaciół. Ponad to na górskim stoku można spotkać i poznać innych pasjonatów tego sportu.

 

Jazda na nartach wiąże się wprawdzie z pewnym ryzykiem kontuzji, takich jak zwichnięcia, nadwyrężenia czy złamania, ale można im skutecznie przeciwdziałać, stosując się do wskazówek instruktora.

 

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.