Alternatywy cukru białego

Zdrowe alternatywy dla białego cukru

Alternatywy cukru białego
Źródło „http://www.pinterest.com/pin/246431410830241935/”

Gdybym miał wymienić największego wroga człowieka wśród produktów spożywczych byłby to biały cukier. Stawiam go na równi z chemią posiadającą w nazwie literkę „E”. Niemal wszystkie dzisiejsze choroby od Raka po otyłość a nawet nadciśnienie mają związek z cukrami prostymi. Nadciśnienie mimo iż wiąże się tez ze złymi tłuszczami, na dobrą sprawę nie miałoby miejsca gdyby nie cukry. Jest wiele alternatyw tego składnika odżywczego. Ale nie każda jest warta waszych pieniędzy.

Naturalne, ale kontrowersyjne zamienniki

Mam dla was jedną złą wiadomość. Jeżeli chorujecie na jedną z przypadłości, która czerpie swoją moc z prostych cukrów, to nie powinniście stosować nawet zamienników. Na dobrą sprawę nie ma czegoś takiego jak zamiennik nie żywiący choroby. Przykładem jest borelioza, która uczy człowieka eliminacji cukrów prostych do zera. Wydawałoby się zdrowe zamienniki takie jak miód, fruktoza czy syrop klonowy są zabronione. Ale w pełni zdrowa osoba powinna po nie sięgać eliminując tym samym biały cukier. Miód czy syrop klonowy mają wiele witamin i minerałów w swoim składzie. Są więc wartościowe odżywczo i oprócz dodania nam energii działają na organizm pozytywnie. Ale nawet one nie mogą zostać przedawkowane gdyż ich duża ilość może powodować problemy z insuliną.

Stewia i Ksylitol prawdziwie zdrowe cukry?

Stewia mocno napędza rynek produktów prozdrowotnych. Niemal nie posiada kalorii i ma w sobie sporo składników odżywczych. Ale jest jeden problem. Znalezienie wartościowej stewii nie jest łatwe. Jej kolor powinien być zielony lub brązowy. W innym wypadku jest to produkt bardzo przetworzony, który został pozbawiony wszelkich wartości odżywczych. Jest to więc coś w rodzaju pustych kalorii dodających mocno słodki smak potrawą czy herbacie lub kawie.

Drugim popularnym słodzikiem naturalnym jest ksylitol, czyli kolejna odmiana cukru roślinnego. Pozyskiwany z brzozy lub innych drzew z tego gatunku. Posiada bardzo specyficzne właściwości pozytywnie wpływające na układ immunologiczny oraz opóźniający proces starzenia. Warto jeszcze wspomnieć, że jego duże dawki mogą skończyć się kłopotami w toalecie. Ciało należy stopniowo przyzwyczajać do większych porcji ksylitolu na zasadzie powolnego zwiększania dawki. Najlepiej zacząć od 1 łyżeczki i z czasem zwiększać ilość o 0,5 łyżeczki herbaty na kilka dni.

Pin It

Warto zobaczyć

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.