Zdrowie za małe pieniądze w orzechach i ziarnach

http://www.pinterest.com/pin/474074298248885446/
http://www.pinterest.com/pin/474074298248885446/

Prawdopodobnie przyczyną małego spożycia orzechów i wszelkiego rodzaju nasion są zawarte w nich kaloryczne tłuszcze. Błędne myślenie, że tłuszcz z jedzenia prowadzi do otyłości, zwiększenia wagi oraz nie jest wcale potrzebny organizmowi powoduje dużo szkód i powstawanie nowych mitów. Tłuszcz zarówno roślinny jak i zwierzęcy jest niezbędny do prawidłowego działania gospodarki hormonalnej. Odżywia serce i w odpowiednich proporcjach walczy z wieloma chorobami układu sercowo-naczyniowego. Ten zawarty w orzechach jest jednym z najlepszych dla człowieka.

Prozdrowotne właściwości najtańszych orzechów

Sam orzech jeszcze w łupinie jest najlepszym zakupem jaki można dokonać. Więc jeżeli macie taką możliwość kupujcie orzechy ziemne jeszcze w łupinach. W tej postaci mają najwięcej minerałów, witaminy B3 i E. Tłuszcz w nich zawarty również jest wtedy najlepszy i co ważne świeży. Mimo iż nawet obrane z łupin nie jełczeją to nie warto zostawiać je na długie tygodnie w półmisku a zjadać tyle ile sami wyłupiecie. Wygląda na to, że taki orzech nie ma żadnych wad. Faktycznie przy umiarkowanym spożyciu w granicach dobowej normy 20-30g nie powinno być z nimi problemów. Alergie na arachidy, które często spotykamy na zachodzie w naszym kraju są rzadkością. Można się ich jedyne nabawić poprzez często spożywanie dużych ilości tego gatunku orzechów. Lepiej jeść je zamiennie z pestkami lub nasionami, które opisze później. Cenowo sam fistaszek jest wyższy niż takie orzechy solone, prażone czy w karmelu. Jeżeli macie wybierać zawsze celujcie w świeże i bez dodatków. Każda dodatkowa sól, cukry proste w karmelu i tym podobne obcinają słówko „prozdrowotne” i dodają kaloryczne i na granicy ryzyka. Z dodatków korzystajmy raczej od święta.

http://www.pinterest.com/pin/49469295881507116/
http://www.pinterest.com/pin/49469295881507116/

Pestki i ziarna, o których zapominamy

Skoro mówimy o tanich zdrowych i naturalnych produktach zawierających minerały i tłuszcze trzeba dodać także nasiona słonecznika oraz pestki z dyni. Pestki będą już nieco droższe, ale wciąż daleko od pułapu osiąganego przez gatunek „włoski” oraz „brazylijski”. Osoby szukające naturalnego cynku na poprawę cery powinny rozglądać się właśnie za pestkami dyni. A tanie pestki słonecznika będą świetnym zamiennikiem dla orzechów ziemnych. Są niemal identyczną kopią jeśli chodzi o właściwości prozdrowotne wcześniej opisanych fistaszków.

Pin It

Warto zobaczyć

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.