Wędkowanie zyskało na popularności podczas pandemii. Dlaczego? Ograniczone możliwości przemieszczania spowodowały, że dobrze zarabiający Polacy zaczęli szukać alternatyw dla ekskluzywnych podróży. Majętni konsumenci doceniają nietypowe rozrywki dostępne dla elitarnego grona. W związku z tym coraz większą popularnością cieszą się luksusowe gadżety. I choć rynek dóbr luksusowych w czasie pandemii odnotował spadki – wybrane kategorie nadal są na topie. Handmade przeżywa nową epokę.
Podczas pandemii wiele dziedzin sportu przeżyło renesans. Popularne stało się bieganie, a także morsowanie. Ale czy były to ulubione pasje majętnych Polaków? Prominenci wybierają rozrywki, które są nietypowe, skierowane do wybranego grona i zapewniają im prywatność. Takie właśnie jest wędkarstwo. Coraz większą popularnością wśród osób zamożnych cieszą się także luksusowe i koniecznie ręcznie wykonane gadżety takie jak przynęty czy wędki.
Zamożni Polacy wybierają marki oparte na pasji
Podczas wyboru odpowiedniego sprzętu do wędkowania najważniejszą rolę dla prominentów odgrywa jakość, a także unikalność danego produktu. Cena schodzi zdecydowanie na dalszy plan. Remigiusz Kopiej, Prezes Zarządu Corona Fishing – właściciel i założyciel firmy, której wyroby są skierowane do wędkarzy – pasjonatów potwierdza, że podczas pandemii wzrosło zainteresowanie ręcznie robionymi akcesoriami do wędkowania.
– To bardzo ciekawy trend, który nas cieszy – mówi ekspert. – Zamożny klient w procesie zakupowym zwraca uwagę przede wszystkim na jakość wykonania, a także oryginalność i niebanalność produktów. Istotną rolę odgrywa siła rekomendacji. Trafiają do nas klienci, którym podoba się szerzona przez nas idea. Jesteśmy pasjonatami wędkowania i chcemy popularyzować ten sport w Polsce. Mamy nadzieję, że coraz więcej Polaków zdecyduje się na łowienie ryb, a tym samym spędzanie czasu na łonie natury.
Handmadowe marki premium cieszą się coraz większą popularnością.
Handmade na topie
Skąd tak duże zainteresowanie wędkarstwem i sprzętem z wyższej półki? Znacząco wzrosło wśród Polaków zainteresowanie rękodziełem. Wybrane kategorie notują aż 10-krotne wzrosty[1]. Ręcznie robione wędki wpisują się w trend handmade. Klienci doceniają funkcjonalność ręcznie wykonanych sprzętów, a także precyzję, z jaką zostały zrobione – w poszanowaniu najdrobniejszego szczegółu.
Dlaczego zamożni Polacy wędkują?
Jeszcze kilkanaście lat temu na rynku nie było tak wiele możliwości, a także sprzętu premium. Obecnie wędkarstwo zyskuje na popularności.
– Coraz więcej klientów pyta o rękodzieło. Interesują się wędkarstwem i poszukują organizacji, które nie tylko sprzedają sprzęt, ale służą ekspercką radą – dodaje Remigiusz Kopiej. – Własnoręcznie strugane woblerki i kute blaszki to nietypowe produkty z sekcji premium. Zamożni klienci poszukują produktów nietypowych, a cenią je ze względu na wykonanie, a także łowność. Na polskim rynku jest kilkudziesięciu rękodzielników, a ich produkty można nazwać prawdziwymi dziełami sztuki. Opanowali oni do perfekcji obróbkę techniczną surowców, z których powstają akcesoria do wędkowania.
A gdzie w Polsce wędkują bogacze? Do najpopularniejszych miejsc można zaliczyć Mazury. Prominenci wybierają niewielkie miejscowości, gdzie mogą w miłych okolicznościach przyrody odpocząć od problemów dnia codziennego. Większość z nich ma własne domy, rzadziej natomiast decydują się na wynajmowanie domków czy hoteli. Popularna jest także turystyka wędkarska i wyjazdy na zagraniczne łowiska. Cieszące się dużą popularnością europejskie destynacje to Szwecja, a także Norwegia, Dania i Finlandia. Wiele osób wybiera także egzotyczne kierunki takie, Kenia, Kuba czy Melanezja, gdzie popularny jest połów tuńczyka.