21 lutego 2024
handel

Atrakcyjna oferta sklepów internetowych to dziś za mało, aby zyskać stałych klientów. Duża konkurencja na rynku powoduje, że firma musi prowadzić odpowiednie działania marketingowe dostosowane do grupy docelowej i zachęcać użytkowników do częstego odwiedzania platform sprzedażowych. Jednym z narzędzi marketingowych, które doskonale się przy tym sprawdza, jest program lojalnościowy. Czym dokładnie jest i jakie korzyści pozwala osiągnąć? Zdradzamy.

Program lojalnościowy – co to jest?

Program lojalnościowy to narzędzie promocji, które cechuje się długoterminowym charakterem i pozwala zbudować pozytywną relację z klientami. Uczestnictwo w nim umożliwia gromadzenie punktów (lub ich ekwiwalentu) na kontach użytkowników, które następnie mogą zostać wymienione na nagrody i bonusy określone w regulaminie. Zazwyczaj jest to udział w specjalnych promocjach, darmowa dostawa, kody zniżkowe, gratisy czy bon na zakupy. Członkowie programów lojalnościowych nie są nagradzani za sam udział w akcji, a korzyści należą im się z tytułu wykonania zakupów za określoną kwotę, wielokrotność nabycia konkretnego produktu czy polecenie sklepu lub produktu znajomym. Wprowadzenie przez sklep internetowy programu lojalnościowego w dużej mierze zależy od przyjętego modelu biznesowego, a narzędzie powinno zostać spersonalizowane do konkretnych grup odbiorców, aby przyniosło oczekiwane efekty. Więcej o zagadnieniach branży e-commerce dowiesz się z serwisu https://multizakup.pl/category/ecommerce/ .

Program lojalnościowy dla klientów – korzyści dla sprzedawców

Głównym celem wprowadzenia programu lojalnościowego dla klientów jest umocnienie więzi między sprzedawcą a użytkownikiem wykonującym zakupy w jego sklepie. Taki zabieg marketingowy pozwala zwiększyć świadomość marki i wykreować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa w oczach konsumentów. W czasach dynamicznego rozwoju branży e-commerce i mnogości sklepów internetowych o podobnych ofertach trudno o stuprocentową lojalność konsumencką. Takie działanie umożliwiają pozyskanie wiernych klientów, którzy chętnie powrócą do Twojego sklepu w celu wykonania zakupów, jeśli będą przyświecać im przy tym większe korzyści niż u innych sprzedawców.

Programy lojalnościowe oferują benefity dla wiernych klientów, jednak nastawione są na wzrost sprzedaży, który wynika z częstszych odwiedzin witryny organizatora tego typu akcji. Firma zyskuje najwięcej przychodów, jeśli grono członków programu lojalnościowego tworzy liczna społeczność. To również świetny sposób, żeby zwiększyć świadomość marki na rynku. Zadowoleni z usług klienci zostawiają opinie, które kształtują ich renomę w oczach innych konsumentów, co pozwala zwiększyć zasięgi sklepu internetowego.

Dla kogo są programy lojalnościowe?

Programy lojalnościowe są dobre zarówno dla małych sklepów, jak i większych przedsiębiorstw prowadzących działalność sprzedażową. Wdrożenie takiego rozwiązania sprawdzi się szczególnie u sprzedawców, których oferta bazuje na cyklicznej rotacji produktów, dzięki czemu powracający klienci mogą zapoznać się z nowym asortymentem. Możesz również skorzystać z narzędzi analitycznych, które pokazują, jaki odsetek klientów ponownie odwiedza Twoją platformę i na podstawie zgromadzonych danych zdecydować, czy takie narzędzie promocji sprawdzi się w Twoim sklepie.

Dodaj komentarz