27 lutego 2024
zdrowie

źródło: http://foter.com/

Właściwie żywienie dzieci i młodzieży to temat, w którym trudno znaleźć jedną stronę mającą najwięcej racji. Wśród dietetyków zajmujących się wspomaganiem młodego organizmu poprzez żywienie, można zauważyć trend do nadmiernego stawiania na produkty zbożowe oraz warzywa i owoce w diecie. Tak naprawdę we wszystkim należy mieć umiar. Szczególnie jeśli chodzi o produkty spożywcze dostarczające energii uzupełniającej ubytki glikogenu mięśniowego.

Śniadanie w polskim domu

śniadanie
źródło: http://foter.com/


Pierwszy posiłek w ciągu dnia zjadany przez niemalże 90% dzieci składa się z ciepłego mleka i jednego z kilku rodzajów płatków preparowanych z wykorzystaniem ciepła. Mogą być to płatki (http://zbozaki.pl) kukurydziane, pszenne, owsiane a czasem również żytnie i ryżowe. Wspólnym mianownikiem produktów zbożowych jest wysoka zawartość węglowodanów oraz błonnik pokarmowy. Zdrowy młody organizm dziecka, który nie cierpi na insulino oporność, wykorzysta te składniki w ciągu najbliższych godzin. Posłużą zarówno jako energia do uprawiania sportu, myślenia w szkole oraz jako pracownicy budujący nowe struktury. Mówiąc kolokwialnie sprawią, że dziecko będzie prawidłowo rosnąć. Jako rodzice powinniśmy wpłynąć na to, by śniadanie dla dziecka było jeszcze bardziej wartościowe. Samo mleko i zboże nie dostarcza wszystkich witamin i minerałów potrzebnych do zdrowego starty w nowy dzień. W sklepach szukajmy takich płatków śniadaniowych, które oprócz zboża zawierają również całe kawałki suszonych owoców, nasiona i orzechy oraz są wzbogacone o naturalne minerały (potas, magnez, wapń) i witaminy (C, D, B)

Bądź pomysłowym rodzicem

jajka
źródło: http://foter.com

Nawet najzdrowsza składem kaszka lub płatki śniadaniowe nie mogą być spożywane codziennie bez ograniczeń. To samo dotyczy mleka, które ma tendencje do tworzenia w ciele nietolerancji pokarmowej. Dlatego warto jeść płatki na wodzie lub na przykład mleku ryżowym, lub sojowym na zmianę. Żywienie dzieci opiera się przede wszystkim na odpowiedniej ilości pokarmu, bogatego w mikroelementy. W naszej strefie geograficznej rośnie mnóstwo sezonowych owoców i warzyw, które je dostarczają. Mamy także wyśmienite gatunki zbóż, naturalnie nieposiadające glutenu. Pamiętajmy, by w diecie dziecka nie zabrakło naturalnie tłustego mięsa, które niesłusznie zostało uznane za niezdrowy pokarm. Śniadanie nie zawsze musi być oparte o zboża. W weekendy można zmienić je w sałatkę rybną z oliwkami, bądź jajecznicę, które przełamią monotonię i zapewnią prewencję przed nietolerancją pokarmową.

Dodaj komentarz