Czy autorytet w dziedzinie aktorstwa, sztuki, muzyki czy polityki może mieć wpływ na zmianę nawyków żywieniowych u większej liczby osób? Niektórzy znani ludzie, którzy osiągnęli coś w swojej branży, stają się opiniotwórczy i szanowani także w perspektywie swoich pobocznych działalności. Mogą być to również działania na rzecz poprawy jakości życia. Jednym z takich działań są obiady czwartkowe tworzone przez markę Philipiak, które będą naszym przykładem działalności gwiazd na rzecz zdrowia i właściwych nawyków żywieniowych.
Metamorfoza gwiazd
Wiedza o żywieniu i biochemii, którą powinien posiadać każdy dietetyk, jest dostępna w setkach książek i publikacji. Wiedza leży dosłownie na ziemi a osoby, które zechcą po nią sięgnąć i przetestować na sobie, są bardzo wartościowym źródłem informacji. Wśród celebrytów i różnej maści gwiazd jest wiele przykładów osób, które zmieniły swój styl życia na zdrowszy. Doprowadził do tego ich stan zdrowia, który pogarszał się zwykle w momencie intensywnej pracy, która często przekraczała 14 godzin w ciągu dnia. Wielu ludzi sukcesu podkreśla, że miało w swoim życiu okres, w którym pracowało po 16 godzin miesiącami, każdego dnia. W tym czasie osiągnęli ogromny sukces i rozwinęli się w swoim zawodzie. Zaniedbali sen i dietę, które odbiły się na ich zdrowiu. Wtedy przyszedł czas na naprawdę swojego zdrowia i odpoczynek. Przykłady można mnożyć i nie są to wcale przypadki zagraniczne. Na polskiej scenie show-biznesu jest ich naprawdę dużo.
Polska inicjatywa promujący zdrowy styl życia
Brakuje dużych medialnych kampanii promujących zdrowe wzorce żywieniowe. Od kilku lat organizowane są spotkania charytatywne gwiazd określane mianem „obiadów czwartkowych”. Można poczytać o nich w sieci pod tym adresem – http://www.obiadyczwartkowe.pl/dzialalnosc-philipiak . Opinie gwiazd zaproszonych przez marki Philipiak, Milano oraz wiele innych firm związanych z gastronomią, stanowią element późniejszych wniosków publikowanych w sieci. Jest to dużo konkretniejsza inicjatywa, która wyciąga rozsądne wnioski i patrzy na problem z różnych perspektyw. W programach telewizji śniadaniowych, które każdego dnia próbują, w jakiś sposób mówić o żywieniu, popełnianych jest wiele błędów merytorycznych. Cieszy mnie, że osoby opiniotwórcze patrzą na żywienie pod kątem zdrowia, a nie tylko efektu wizualnego, który jest jedynie efektem ubocznym właściwego postępowania żywieniowego.