29 listopada 2022

http://www.pinterest.com/pin/519743613218768254/

http://www.pinterest.com/pin/519743613218768254/
http://www.pinterest.com/pin/519743613218768254/

Wyróżniamy kilka różnych smaków pojawiających się w żywności. Na dobrą sprawę typowy człowiek odczuwa głównie dwa. Są nimi smak słony i słodki. Dwa najbardziej uzależniające i niezdrowe w dużych ilościach. Niestety skojarzenia jakie budzą jednoznacznie wiążą się z niezdrową żywnością typu fast food, cukierkami oraz mocno przetworzonymi przekąskami. Zarówno słodki cukier jak i słony sód są niebezpieczne dla zdrowia w nadmiarze. Jeden powoduje cukrzycę zaś drugi ma związek z wieloma chorobami cywilizacyjnymi.

Sód minerałem podwyższonego ryzyka

Minerały są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Nawet sód, który jest naszym głównym bohaterem ma dwie twarze. Bez niego komórka nie może działać w pełni sprawnie podobnie jak impulsy nerwowe. Jest bardzo ważny dla funkcjonowania organizmu i utrzymania wody podskórnej. Woda znajdująca się pod skórą to temat kontrowersyjny podobnie jak tkanka tłuszczowa. Pewna ilość zawsze musi się znaleźć w ludzkim ciele. Są to nasze naturalne zabezpieczenia przed zimnem i ochrona tkanki mięśniowej. Jednak gdy ilość wody rośnie w sukurs idą także problemy z nadciśnieniem oraz niewydolnością krążenia. Zatrzymywanie się wody jest również problemem, który może wiązać się z innymi chorobami miejscowymi. Wszystkie znaki na niebie i ziemi przemawiają za tym by ograniczać ten pierwiastek zwłaszcza poprzez dosalanie. Zrezygnować z solniczki lub zastąpić ją czymś innym.

Nie tylko sól kamienna

Są pewne alternatywy dla soli kamiennej. To sól morska oraz różowa sól himalajska. Gdybym miał powiedzieć, która jest lepsza skłaniałbym się do himalajskiej. Jest to źródło wielu minerałów wartościowych dla ciała, ale także sodu. Każda sól ma w sobie sód. Wszystko jedno czy jest z morza, gór czy kosmosu. Jednak kamienna ma jej najwięcej bo niemal 100%. Dwie alternatywne odmiany mają około 50% sodu w swoim składzie co jest wynikiem bardzo dobrym. Można używać je do potraw tak jak odmianę kamienną. Jednak nie próbujcie z nimi przesadzać, bo nie rozwiążecie problemu ani trochę. Te dwie zdrowsze odmiany także powinny być stosowane od czasu do czasu lub w małej ilości. Pamiętajcie, że w dzisiejszej przetworzonej sklepowej żywności sód stanowi znaczną ilość. Czasem nie czujemy go bezpośrednio, ale tabela kaloryczna zdradza nam jego wysoką zawartość w produkcie.

Więcej informacji na temat szkodliwości nadmiaru sodu w naszym organizmie dowiesz się u dietetyka.

Dodaj komentarz