29 listopada 2022

http://www.pinterest.com/pin/489133209502068643/

Kawa posiada właściwości pobudzające, które pozwalają szybko stanąć na nogi i rozbudzić zmysły do pracy. Posiada także właściwości podnoszące regenerację oraz wyniki w sportach wytrzymałościowych.
http://www.pinterest.com/pin/9499849189024356/
http://www.pinterest.com/pin/9499849189024356/

Rozsądek i umiar to dwa najlepsze słowa opisujące zdrowe odżywianie. Nawet wasz ulubiony sernik może być zdrowy jeżeli przyrządzicie go bazując na wartościowych składnikach i jedząc w umiarkowanej ilości. Wcale nie musicie skreślać z góry niektórych produktów spożywczych uznawanych za niezdrowe. Przykładowo takie jajka, mające pełny skład aminokwasów, mogą okazać się dla was alergenem powodującym problemy ze skórą. Dopóki czegoś nie spróbujesz, to nie będziesz wiedział czy jest dla ciebie dobre. Kawa ma swoje dwie strony. Jedna jest bardzo wartościowa, szczególnie dla sportowców, zaś druga odpowiada za uzależnienia a nawet choroby serca.

Różne gatunki i rodzaje czarnego trunku

Nie jestem znawcą gatunków kawy oraz mistrzem baristów. Wiem jednak, że kawa rozpuszczalna ma znacznie mniej kofeiny niż parzona. W rozpuszczalnej kawie można znaleźć także więcej pierwiastka jakim jest nikiel, który w dużej ilości może być kolejnym prowodyrem alergii. Większa ilość kofeiny jaką posiada kawa naturalna może być przyczyną uzależnień oraz źle wpływać na pracę serca u ludzi mających nadciśnienie. Jednak te wszystkie „nie fajne” objawy pojawiają się dopiero po przekroczeniu 2-3 filiżanek dziennie. Osobiście polecam nie przekraczać dwóch filiżanek nawet osobom zdrowym. Nadmierne pobudzenie również nie jest dobre ze względu na pewnego rodzaju otępienie zmysłów. Nie mówiąc już o wypłukiwaniu wapnia u osób zagrożonych osteoporozą, które nie spożywają produktów z grupy nabiału i mięs. Gdybym miał wybierać, która z kaw jest najlepsza kierowałbym się ku naturalnej w mniejszych ilościach. Jeżeli ktoś pije ją tylko dla smaku i zależy mu na czasie spokojnie może korzystać z rozpuszczalnej.

Kofeina dla sportowca

http://www.pinterest.com/pin/489133209502068643/
http://www.pinterest.com/pin/489133209502068643/

Wraz z węglowodanami złożonymi kofeina pozwala podnieść wydolność organizmu, wytrzymałość mięśniową a także przyspieszyć regenerację po-wysiłkową. Brzmi to naprawdę nieźle i jest w stanie przekonać każdego sportowca do picia kawy regularnie zwłaszcza w formie naturalnej. Jednak codzienne picie kawy z czasem zmniejszy jej działanie. Dlatego lepiej wybrać na jej spożycie dni treningowe. Około 1,5 do 2 godzin przed wysiłkiem fizycznym kofeina będzie działać naprawę dobrze a na około 30 minut przed treningiem da największe pobudzenie. Jednak moim zdaniem lepiej trzymać się tych 1-2 godzin przynajmniej. W dni gdy odpoczywacie i nie uprawiacie sportu lepiej sobie odpuścić i wykorzystać jej pozytywne właściwości następnego dnia. Suplementy bogate w tą substancje działają tak samo jak kawa chociaż zazwyczaj zawierają pewne dodatki wspomagające efektywny trening. Szczerze mówiąc dla wyników sportowych nie odczujecie żadnej różnicy pomiędzy suplementem na bazie kofeiny i samą kawą o poranku. Odczuje za to wasz portfel mniejszą ilość gotówki na zakupy.

1 thought on “Największe korzyści picia kawy w rozsądnych ilościach

Dodaj komentarz