
źródło: http://foter.com/
Rodzinne 7-osobowe auta poprzednich generacji to często jedyna możliwość zakupu taniego pojazdu o takich gabarytach. Jego przeznaczeniem nie zawsze jest wożenie dużej rodziny. Grupy znajomych koncertujący na weselach, grający razem w piłkę lub podróżujący po Polsce i Europie potrzebują takich samochodów. Łakomym kąskiem na rynku wtórnym jest Ford Galaxy z roku 95. Zbudowany na płycie VW i silniku tej marki okazał się prawie niezawodny w swojej klasie. Nowe odsłony tego modelu biją go na głowę, ale ile tak naprawdę jest w nich różnic?
Częste pomyłki modeli Mk3

Internet nie zawsze pomaga w znalezieniu właściwej generacji interesującego nas samochodu osobowego. Tak jest w przypadku Galaxy Mk3, czyli trzeciej generacji produkowanej od roku 2015. Zdarza się, że druga generacja tego modelu opisywana jest jako „mk3”, błędnie z powodu liftingu karoserii, który mocno odświeżył wygląd pojazdu i wprowadził go w erę estetycznych samochodów. Szukając najnowszej generacji, zawsze patrzcie na rocznik, który w przypadku mk3 rozpoczął się dopiero 2 lata temu.
Oparty na poprzedniku z wyłączeniem dawnych błędów

Konstrukcja drugiej generacji rodzinnego Forda odeszła od niemieckiej płyty podłogowej i zaczęła być wizualnie adaptowana do zmian wizualnych, które przeszedł Focus, Fiesta i inne osobówki. Zmieniono w nim zderzak oraz dodano nowoczesne światła w technologii fFull Led. Tył pozostał prawie nienaruszony, ponieważ w Mk2 spisywał się nienagannie i zapewniał dodatkowe dwa miejsca to standardowej piątki. Pozostańmy przy przestrzeni dla pasażerów, bo ta zyskała więcej miejsca pod sufitem, oraz udoskonalono przemieszczanie foteli, co zaowocowało możliwością dopasowania ich odległości. Podróż w pełnym składzie jest teraz bardziej komfortowa. Najwięcej przyjemności sprawi wam jazda w pięć osób. Trójka z tyłu po uprzednim rozsunięciu foteli odnajdzie przestrzeń do rozprostowania nóg i wygodnego spożywania posiłków.
Technologicznie wyprzedza drugą generację niczym sprinter maratończyka na krótkim dystansie. Broszura informacyjna zawiera opis funkcji bezpieczeństwa, sprzętu multimedialnego oraz systemów antykolizyjnych, których próżno szukać w drugiej generacji. Ford Galaxy posiada cztery jednostki napędowe do wyboru. Wśród par benzyny i diesla są silniki o mocy od 120 KM do 240 KM. Używany przez Fordy Ecoboost o rekordowo małej pojemności pojawia się w tym modelu w wersji 1,5 i 2.0 L. Cieszy, że producent nie zamontował pod maską popularnej jednostki 1,2 L, która mogłaby okazać się bolączką w podróży z kompletem pasażerów. W końcu masa własna wana to 1700 kilogramów. Ponad 2 tony wraz z pasażerami wymaga silnika o wysokim momencie obrotowym dla przyspieszania, który w trasie pozwoli rozpędzić się to 200 Km/h na autostradzie. Najsłabsza wersja silnikowa blokuje licznika na 180 km/h.
W Polsce rośnie liczba sprzedawanych vanów i SUV-ów, które zaczęły być postrzegane jako auta rodzinne. Duże gabaryty nie odstraszają, ponieważ rozsądne spalanie jest dla współczesnej generacji osobówek wizytówką, która wywyższa auta z salonu nad używanymi pojazdami.