4 marca 2024

O tym jak ważne jest odżywianie i wartościowe posiłki wie każde dziecko. Znaczenie suplementów jest dużo mniejsze, ale nie znikome. Niektóre preparaty oparte o naturalne wyciągi roślinne mogą zadziałać szybciej niż wiele leków. Dolegliwości takie jak problemy ze snem, niskie libido czy wolniejsza regeneracja po pracy lub wysiłku sportowym wiąże się właśnie z brakami w diecie. Nie zawsze możliwe jest załatanie ich za pomocą kolejnych porcji jedzenia. W końcu ile można spożywać mięsa, porcji warzyw czy tłuszczu w ciągu dnia? Każdy ma swoją granice, która nazywa się szybkość metabolizmu i przyswajania. Jeżeli przesadzimy z kaloriami to automatycznie dorzucimy kilka centymetrów w pasie.

Lepszy sen i więcej testosteronu

Spanie i produkcja testosteronu jest tak naturalna jak lutowe przymrozki. Jeżeli myślisz, że regularny sen uwłacza godności faceta, to jesteś w dużym błędzie. Mam tylko nadzieję, że za kilka lat nie będziesz miał bolesnych skutków swoich nieprzespanych i krótkich nocy. Im mniej śpisz tym gorzej funkcjonujesz. Wszystko na tym cierpi. Ale tak naprawdę najwięcej traci się na produkcji testosteronu. Suplementy jakie mogą pomóc w lepszym zasypianiu to przede wszystkim mieszanki oparte o melatoninę. Znany przez sportowców, ZMA czyli połączenie cynku, magnezu oraz witaminy B6. Wszystko co facet potrzebuje do produkcji testosteronu oraz lepszego cięższego snu. Szczególnie poleca się go sportowcom podnoszącym ciężary oraz startującym w zawodach sztuk walki.Tabletki

Regeneracja po wysiłkowa i zdrowie

Nigdy nie klasyfikuję pracy fizycznej i sportu jako jednej kategorii. Ale zdaję sobie sprawę, że zmęczenie może być podobne. Regeneracja mięśni i całego organizmu jest w obu przypadkach kluczowa. Suplementy witaminowe, które są wtedy niezbędne to witamina B12 oraz D3 w okresie jesień-zima. Jeżeli zmęczenie następuje w wakacje można wiązać je z małą ilością minerałów, które uzupełni ZMA oraz woda średniomineralizowana. Jeśli chodzi o witaminę C to opinie są podzielone. To przede wszystkim witamina przydatna w fazie choroby, ale także w chorobach bakteryjnych. Sportowcy mający większe zapotrzebowanie na białko mogą zaopatrzyć się w jedyny słuszny suplement z aminokwasami, czyli BCAA. To połączenie pięciu najważniejszych aminokwasów biorących udział w syntezie białek. O wiele bardziej opłacalny od serwatki oraz wielu innych preparatów kulturystycznych.

Dodaj komentarz