Najwięcej pieniędzy zarabia się dopiero w biznesie międzynarodowym. Produkując coś tylko dla jednego, krajowego rynku zbytu nigdy nie dorobicie się takiej fortuny jak konkurencja międzynarodowa. A żeby prowadzić interesy w innych krajach trzeba umieć mówić w ich języku. Angielski jest na tyle uniwersalny, że można darować sobie naukę innych języków. Nawet jeżeli prowadzicie interesy z najbliższymi sąsiadami polski. Dlatego jako pracodawca lub pracownik powinniście inwestować w szkolenia językowe na poziomie biznesowym!
Mów językiem biznesowym
Zanim przejdę do różnic między szkoleniem na poziomie biznesowym i dla biznesu a klasyczną szkołą językową dla „Kowalskiego” parę słów wstępu. Przy absolutnym braku podstaw językowych należy zapisać się na zajęcia dla grupy podstawowej. Ambicje niektórych pracodawców są mocno przerośnięte. Ma to zły wpływ na pracowników, którzy odczuwają presję i ostatecznie nie osiągają założonego celu. Gdy ktoś opanował podstawy języka i potrafi prowadzić prostą rozmowę może przejść do wyższego stopnia wtajemniczenia.
Określenie franchising your business oznacza stałą współpracę biznesową, którą może zawrzeć firma (http://speak-up.com/en/franchising) z innymi podmiotami gospodarczymi. Warunkiem tego jest dobry kontakt. A jak rozmawiać nie znając języka biznesowego? Trzeba go poznać w szkole językowej, która się tym zajmuje. Edukacja „franczyzy”w języku obcym odbywa się online lub w fizycznym budynku szkoły językowej. Zwykle już po 30 godzinach nauki efekty są widoczne w praktyce. Ale nie szczędźcie czasu na zdobywanie wiedzy. Okazuje się, że trzeba od 50 do 80 godzin przyswajania wiedzy na dany temat by opanować go naprawdę użytecznie. Nasz były premier Donald Tusk nie miał talentu językowego. A mimo tego opanowanie języka angielskiego dało mi możliwość pracy na najwyższym szczeblu Unii Europejskiej. Dlatego nigdy nie można się poddawać. A jako szef firmy nie przytłaczać ambicjami swoich pracowników. Nie każdy będzie mistrzem angielskiego w stopniu biznesowym. Dział zajmujący się kontaktem międzynarodowym powinien liczyć kilku pracowników na wysokim poziomie znajomości językowej i tyle.